Skagsvola (17.08.2023)

Gavlen (917m) 17.08.2023 09:50
Skagsvola nord (922m) 17.08.2023 10:44
Skagsvola (932m) 17.08.2023 10:58

Dagens første tur skulle bli Skagsvola. Det var skiltet fra hovedvegen og til turstart, hvor det var store parkeringsplasser til og med med reservert plass for buss. Det stod imidlertid bare en bil der når jeg kom opp, så det gikk greit å parkere min litt lange ekvipasje.
Jeg hadde bestemt meg for å prøve å ta turen pr sykkel, og det ble en krevende sykkeltur, da det var mye stein

Toalettanlegg ved parkeringsplassen. Det var usedvanlig bra tilrettelagt for turgåere her
Noen hundre meter i starten var stien var gruset. så her gikk det unna med sykkelen
Det varte imidlertid bare bort til denne bekken
Videre ble et krevende å sykle, men jeg kom med opp stort sett sittende på sykkelen. Vanskelig å sykle på kloppene når de er lagt i vinkel til hverandre
Tilbakeblikk i det jeg var oppe på ryggen. Jeg kom opp stien til venstre, men på returen holdt jeg til høyre
Opp steintrappa måtte jeg trille sykkelen. På returen turte jeg ikke å sykle ned øvre del av trappa, da det var bratt ned på utsiden. Nedre del som vi ser litt av her, var imidlertid grei å sykle ned
Høyeste punkt på Nordre Skagsvola med Skagsvola i bakgrunnen
På toppen av Skagsvola. Her satte jeg igjen sykkelen og tok turen til fots bort på Gavelen