Riaren og Blåhøa (08.07.2023)

Written by opps (Oddveig Torve) GSM

Start point Gjevillvassdalen turistparkering (670m)
Endpoint Gjevillvassdalen turistparkering (670m)
Ascents Blåhøa (1,673m) 08.07.2023
Riaren (1,365m) 08.07.2023
Visits of other PBEs Gjevillvassdalen turistparkering (670m) 08.07.2023

Jeg postet dette på gruppen Topptrim Oppdal:
Riaren
Yr melder sol og behagelige gå temperaturer på lørdagen, da passer det fint og ta turen til årets lengste topptrim tur – Riaren. Vi går innover i behagelig tempo og tar gode pauser underveis, turen inn til Riaren er på 11 kilometer og 715 hm.
Kan hende flere har lyst til å ta turen opp til Blåhøa når de først er innmed Riarskaret, da blir hele runden på 24 km. tur /retur og 1200 hm.
Ta med mat og drikke pluss nok varme klær, hver deltager er ansvarlig for egen sikkerhet.
Vi drar fra Oppdal kl. 07:30 og regner med å bruke hele dagen. Skriv under her hvem som blir med.
14 personer ble med på turen og gjennomsnittsalderen var 72 år, for en sprek gjeng å gå på tur med jeg, er imponert - den eldste som var med var bare 83 år. De fleste nøyde seg med Riaren men jeg fikk med meg 5 stk. videre opp til Blåhøa. For en dag SOL og deltakere som var så fornøyde.