Høgeloft og Bleia i Lærdal (01.05.2021)

Written by hjelmeland (Egil hjelmeland) GSM

Ascents Bleia (1,821m) 01.05.2021
Bleia Sør (1,776m) 01.05.2021
Høgeloft (1,920m) 01.05.2021

Link til artikkel fra denne turen ligger her: Høgeloft og Bleia i Lærdal

Kjørte til Eldrevatnet på Hemsedalsfjellet. Lot Bamse bli igjen i dag. Gikk inn langs Ulvehaugelvi til Høgeloft. Pause før oppstigningen. En del folk ute i dag, samt mye tamrein i dalen. En del folk på toppen. Litt skyet og skodde i vest, klart i øst. Hadde tenkt på Bleia, den var litt i grenseland med skodda, men vi ser den. Jeg får med meg Kirsti på den. Oddveig sliter litt med ene beinet, så hun tar med seg Storm tilbake og kjører tilbake til hytta, skilles da vi kom ned fra Høgloft. Kirsti og jeg krysser dalen foran reinsflokk, opp forbi Masseringsnose og følger ryggen til Bleia. Fint å gå langs ryggen, mye snø og delvis sikt. Delvis sikt østover fra toppen. Fin nedkjøring til Kluftenostjønni. Rask retur ut dalen og til veien. Satt på med Kirsti tilbake til hytta.