Soria Moria (23.07.2023)

Soria Moria fortopp (794m) 23.07.2023
Storsteinnestinden (1,017m) 23.07.2023
Storsteinnestinden Sør (884m) 23.07.2023

Har alltid hatt lyst til å ta denne travers men etter å ha vært oppe på fortoppen (ti på topp for noen år siden) og Storsteinnestinden så var jeg helt sikkert på at jeg aldri skulle klare det. Men en ny kollega på jobb har tatt turen flere gange før og når jeg spurte han om ikke han kunne ta meg med en gang var han raskt å foreslår en fin søndag noen dager etter jeg spurte han. Jeg kunne ikke takke nei. Jeg var litt nervøs i begynnelsen, spesielt når han hadde nesten ingenting med seg så jeg måtte bare gjøre det samme og endt opp med litt mat. Vann kunne jeg finne i bekkene. Så var det bare å sette farten opp til fortoppen. Her gikk det unna fort og jeg gjorde det jeg kunne for å holde farten. Klarte nesten det men måtte gi han noen meter mot toppen. Fra toppen av var det bare å følge etter og det ble ikke så ille som jeg tenkte det skulle være. Det var noen plasser der det var fint å ha en som har vært med tidligere da du måtte velge riktig rute med mindre du skulle klatre mye mer. Turen var over så fort at jeg ikke fikk "grue" meg til noen av de litt skumlere plassene heller. Vi fikk også en artig klatre mellom en sprekk del mot slutten. Denne turen blir jeg å huske lenge og forhåpentligvis blir det en ny runde til neste år. Tapte sluttspurten opp til bilen også, neste gang tar jeg den.