Austeråsfjellet (17.07.2023)

Written by guen0062 (Brian Guennigsman) GSM

Ascents Austeråsfjellet (467m) 17.07.2023
Visits of other PBEs Fjellbu Futrikelv (235m) 17.07.2023

Resten av familien dro på ferie til Bulgaria i dag så tur måtte det bli. Jeg hadde planlagt en litt lengere ta noen topper ute ved sommarøy tur for å få noen lette 100 pf topper men pga melding om uvær fant jeg ut at jeg kunne akkurat rekke denne. Jeg har hatt lyst å ta denne lenge da den er den eneste på nordøst kvaløya jeg manglet så det var fint å endelig å få sjekket den av på liste. Jeg måtte skynde meg da jeg så at været skulle bli dårlig fort så jeg gikk så fort jeg bare kunne. Formen var ikke helt bra i dag og jeg følte meg ikke bra oppover. Tok også en dum veivalg da jeg gikk fort og tok ikke tid til å se den beste rute. Men til slutt kom jeg meg opp og måtte bare snu for å unngå uværet. Tenkte det skulle gå fortere med en litt annet veivalg nedover men her igjen skulle jeg ha brukt litt mer tid på å se terrenget. Men igjen kom jeg meg ned på god tid og fikk bare regndråper den siste 1,5 km ned til bilen. På veien tilbake til byen fikk jeg se litt lyn så det var bra jeg ikke tok den andre turen og at jeg gikk fort på denne.