Glittertind (08.07.2023)  6

Written by JørnSorthe (Jørn Sorthe) GSM

Start point Veodalen nasjonalparkgrense parkering (1,309m)
Endpoint Samme (1,297m)
Ascents Glittertinden (2,452m) 08.07.2023 15:01
Visits of other PBEs Glitterheim (1,390m) 08.07.2023 10:44
Veodalen nasjonalparkgrense parkering (1,300m) 08.07.2023 10:45

Årets stortur med alle barna når vi var i Lom ble bestemt allerede året før, nå var det Glittertind som sto for tur. Syklet fra parkeringen og inn til Glitterheim, og startet oppover lia ialg med mange andre på samme ærend. Lars var også med, men skulle egentlig ikke helt være med helt opp. Trasket oss i vei og timene gikk, smågodt kjøpt kvelden i forveien kom godt med som motivasjon for ungene. Lars kom også så langt oppover at vi like gjerne dro han med til topps, for ned igjen ventet jo en heftig tur på rompeakebrett. På toppen var det nesten vindstille og fint å ta en rast, før nedturen startet. En litt dryg tur opp var glemt etter turen på rompeakebrett ned igjen, tror vi gikk bare ca 200 hm ned igjen til fots. Mye stor mygg på Glitterheim når vi kom dit igjen, så det var bare å komme seg på sykkelen og tilbake til bilen. Mye folk var det også på Glitterheim, da både Linda Eide fra Språkshowet på NRK hadde kommet og Odd Nordstoga skulle ha konsert der dagen etter.

Markus på vei oppover med toppen der bak
Lars ble også med helt til topps