Nesten Søre Brekketind og retur (02.07.2023)

Written by ligroenb (Lise Grønbukt) GSM

Start point Patchellhytta (818m)
Endpoint Parkering Skylstadbrekka (95m)
Ascents Søre Brekketinden (1,423m) 02.07.2023 10:13 not summited
Visits of other PBEs Patchellhytta (818m) 02.07.2023 10:13
Patchellhytta-Slogen Parkering (95m) 02.07.2023 15:59

Flott turvær denne dagen også, til tross for tidligere værmeldinger med varsku om masse regn. Vi måtte derfor nytte dagen, før hjemreise. Valget ble Søre Brekketinden, men ettersom jeg ikke har vært der på mange år, var jeg litt spent på om det var mulig å få med Vinjar helt opp. Vi satte kursen direkte oppover fra hytta i mye ur, men forsåvidt greit å gå, og også det kjappeste alternativet. Siste delen mot toppen, er det mindre ur. Det bratnet til, og dessverre gav vi oss på det , ca 20 hm under toppen. Jeg resonderte ruta videre, mens Vinjar ventet, og jeg så at det var et utsatt parti hvor jeg ikke våget å ta ham med alene. Det hadde nok vært greit om jeg hadde hatt med en annen voksen, men i dag var det greit å snu. Vi var fornøyde begge to, og tok oss en god matpause like under toppen, før vi returnerte til hytta. Der ble det en liten rastepause før vi tok med oss oppakningen og returnerte til bilen etter en flott helg!

VI fortsatte litt oppover sammen, men jeg sonderte litt videre og valgte å avbryte toppstøtet. God matpause her før retur
konsentrasjonsur...
deilig å ta en liten omvei ned og nytte snøfelta