Slogen fra Patchellhytta (01.07.2023)

Written by ligroenb (Lise Grønbukt) GSM

Start point Patchellhytta (818m)
Endpoint Patchellhytta (818m)
Ascents Slogen Ø2 (1,143m) 01.07.2023 11:11
Slogen Ø1 (1,204m) 01.07.2023 11:24
Slogen (1,564m) 01.07.2023 12:25
Visits of other PBEs Patchellhytta (818m) 01.07.2023 10:30

Mye folk i dag på vei til Slogen, både fra hytta, fra Strandasida og fra Øye. Mye hyggelige folk å snakke med underveis, og vi gikk forbi ganske mange som startet en god stund før oss fra hytta. Kjekt å ha litt selskap underveis, og jeg traff på sørlendinger som jeg husket igjen fra da jeg bodde i Farsund i barne- og ungdomsåra. Veldig artig, spesielt da våre mødre var gode venner på den tida :-) Ellers var det mange som kom krypende på alle fire oppover til toppen mens vi satt der og tok en god matpause. Vinjar var i kjempeform, og det hjelper ekstra på motivasjonen, når han kan gå forbi folk oppover. Vi hadde en veldig flott og sosial tur i lag med mange andre glade turgåere. En kjempemessig tur.

Vi kom ned tidlig ettermiddag, og det var deilig å kunne sitte i sola utenfor hytta og spille spill og bare slappe av. Hytta fikk vi omtrent for oss selv lørdag-søndag. Kun 2 andre overnattet denne natta i kontrast til dagen før :-)

avgang fra hytta
mot første fortoppen
Vinjar på toppen
Slogen!
retur
Vinjar bygger korthus i lange baner