Den omvendte båt og Skråstadfjell i Kristiansand (30.06.2023)

Written by ØyvindBergkvam GSM

Ascents Den Omvendte Båt (234m) 30.06.2023 09:46
Skråstadfjell (267m) 30.06.2023 10:06
Jeg parkerte på p-plass ved riksveien like sør for Den Omvendte Båt. Herfra fulgte jeg en god sti bratt oppover til toppen. Fantastisk utsikt fra Den Omvendte Båt, dette var en riktig perle! Turen fortsatte videre på sti nordover til Skråstadfjellet som er noe høyere. Utenom høyden står Skråstadfjellet langt tilbake for Den Omvendte Båt, både med utsikt og utforming. Det er også et stort antenneanlegg på toppen.
For å få til en fin rundtur fulgte jeg en annen sti på tilbaketuren slik at jeg kom ut på kanten mot dalen. Underveis her fikk jeg flere fine utsyn over områdene lenger vest. Stien førte meg opp igjen til Den Omvendte Båt, og denne gangen ble det en real pause her oppe!
God sti på vei opp mot Den Omvendte Båt
Et stort sva passeres på vei opp mot Den Omvendte Båt
Utsikten fra Den Omvendte Båt er det ingenting å utsette på!
Toppunktet på Skråstadfjell
Skråstadfjell i Kristiansand. Selve toppkollen er like til venstre for det tekniske huset