Øytopper Agder dag 2 (08.04.2023)  5

Lindåsen (200m) 08.04.2023
Vardefjell på Dragøya (113m) 08.04.2023

Brendøyknuten:
Tok fergen ut til Andabeløy, kjørte sørover på øya, og parkerte ved en idrettsbane. Fulgte stien som starter her, frem til toppen. Retur samme veg.

Langelandsfjell:
Tok ferge fra fastlandet, og ut til Hidra. Kjørte så til Hummarås P-plass, hvor vi parkerte. Herfra starter stien til toppen, som vi fulgte både opp og ned. Mye røyk i området som følge av brenning av kratt. Noen lokale vi pratet med, sa det var for å redusere bestanden av flått - bra tiltak!

Lindåsen:
Fra Hummarås P-plass kjørte vi til Myran P-plass, hvor vi parkerte ved en stor idrettsplass. Fulgte skiltet sti til toppen.

Vardefjell på Dragøya:
Dagens siste topp startet fra kaia i Tuna, hvor vi pumpa opp båten vår, før vi sjøsatte den, og rodde frem til Dragøya kai. Vi gikk rett vestover herfra, og kom inn på en sti som førte oss til toppen av øya. Stien var lett å følge, og det var lagt ut tau i det bratteste partiet.

MetteH var med på alle toppene.