Vesle Elgsjøtangen - Oppdal (25.06.2023)

Written by Rostro (Roar Strømhaug) GSM

Ascents Bekkelægerkollen (1,290m) 25.06.2023
Vesle Elgsjøtangen (1,450m) 25.06.2023
Vesle Elgsjøtangen Sør for (1,324m) 25.06.2023
Våkna til knall blå himmel og klar for tur. Satte kursen nok en gang mot Einunndalen og Bekkelægret. I går var det hestslipp nettopp her og hestene var på plass i innhegningen. Her skal en hingst kose seg i sommer med mange hopper og forhåpentligvis blir det noen nye avkom. Startet turen her og fortsatte på sti innover. Fulgte den inn til foten av vesle elgsjøtangen. Fortsatte opp mot toppunktet. Planen var å fortsette videre på en topp til men siden det var såppas varmt og nesten ikke noe vind og hadde med en firbeint så valgte jeg å gå tilbake samme vei. La turen oppom Elgsjøtangen sør og Bekklægerkollen. Videre ganske rett ned fra der mot stien jeg kom inn. Da jeg kom tilbake til Bekkelæret og hestene der så var det mer liv i dem. Da virket som både hingst og hoppe var klar for et lite eventyr. Jeg satte meg ned på god avstand i skråningen og fulgte med og plutselig så skjedde det. For noen fine dyr og for noen instinkter. Fin avslutning på en helt super turdag i fjellheimen