Vennaknubben (10.06.2023)

Written by fredriks (Fredrik Sandquist) GSM

Ascents Vennaknubben (404m) 10.06.2023 19:20

En liten topp med fin utsikt en timme fra Trondheim. Såg på strava global heat map att noen hade gått upp bratta. Såg bratt ut på lutningskart och inte helt uppenbart hvor man skulle gå på slutet. Följde starten fra strava då det ikke var så enkelt att se hvor man annars kunde starta med tanke på stakett, snårskog och sånt.

Visade sig vara väldigt många forskjellige tråkk i skogen som var "omöjliga" att följa innan man traverserade under en brant på bättre sti. Efter det tror jag att jag gick lite får långt, fant stien förbi ett ganska bratt parti, den försvann och jag fant en vei med ett kort riktigt brant parti som var lite utsatt.

Ned var det ok sti längs kanten nedre del förutom just på slutet där jag gick (ett annat löp gick in i högstfeltet där det kan ha varit staket också)

Fin tur men lite synd att stien inte är märkt vilket resulterar i att folk tar väldigt många olika veier opp. Antar att det finns en liten enklare vei opp hvis man går lite längre till venster innan allra sista branta partiet.