Kronfjell via Ufsholmfjell (06.06.2023)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Kronfjell (925m) 06.06.2023 09:50
Visits of other PBEs Kronfjell p-lomme (264m) 06.06.2023 09:50
Ufsholmfjellet trimpost (567m) 06.06.2023 09:50
Utsikt fra Ufsholmfjellet
I dag var dagen kommet for et annet fjell jeg har drømt om lenge, nemlig Kronfjell via Ufshomfjellet. Nydelig dag. Vi kjørte mot Fjone og parkerte på en p-lomme på høyre siden av veien. Det er flere små lommer langs veien her. Stien starter på venstre side av veien og er godt merket oppover. Den går bratt oppover, men en har så nydelig utsikt hele veien at en må stoppe og nyte hele tiden. Oppe på utsiktsplassen er det fantastisk fin utsikt! Her er også postkassen plassert. dette er ikke høyeste toppunkt på Ufsholmfjell, men fineste. Videre kommer man inn på slepa som kommer nedenfra den andre parkeringen. Denne følger man oppover på blåmerket sti. Stien går over svabergene litt nedenfor hytten og går over en kløft og videre. Merket helt til toppen. Syns det er finere utsikt fra Ufsholmfjell. På vei ned igjen så vi en rein med to kalver. Samme vei tilbake. Kosa oss med is på utsiden av bobilen etterpå. Anbefaler alle å få med seg Ufsholmfjell selv om det er langre.
Parkeringslommen
Fin utsikt oppover svabergene
Utsikten ble finere og finere
Utsikt mot Kronfjell fra toppen av traktorslepa