Hjasufsknatten (05.06.2023)

Ascents Hjasufsknatten (802m) 05.06.2023 10:19
Visits of other PBEs Hjasufsknatten parkering (252m) 05.06.2023 10:19
Flott utsikt fra toppen
Hadde kikket på denne toppen i mange år og endelig var dagen her da vi prioriterte denne. De hadde bygget en stor parkering på et lite platå nede ved Nisser, men vi kjørte ikke opp der. Vi parkerte på en utkjørsel ved veien. Fant en sti ved den lille hytten der det er merket parkering på Peakbook. Denne stien går bratt opp lien og har utlagt tau på svabergene oppover. I dag var det ikke problem å gå på bergene oppover, men det er ikke så kjekt når bergene er våte, så tau er bra der. Gjøken gol i liene oppover her.
På toppen ved varden ovenfor hytta, nøt vi nisten vår og kosa oss lenge i finværet. Hytta er oppusset av "Ekstrem oppussing" og Halvor Bakke for noen år siden og ligger med fantastisk utsikt der på kanten.
Hadde tenkt å gå en rundtur på denne turen, men det er ganske lagt å gå på veien mellom der vi kommer ned og der bilen står, så vi valgte å gå ned igjen der vi kom opp. Jeg liker ikke å gå på asfalt.
Tau på de bratte partiene
Flott utsikt oppover på svaene
Her har eventyrlig oppussing vært
Natohytta som nå er privat