Bjønnåsfjellet (03.06.2023)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Bjønnåsfjell (355m) 03.06.2023 12:40
Visits of other PBEs Bjønnåsfjell parkering (121m) 03.06.2023 12:40

Vi hadde bobilen og når ingen har skrevet noe om veiene og parkering osv, sjekker vi av og til opp med lokale folk. I år har det vært mye snø og flom her og der og vi var usikker på denne veien. Stoppet for å snakke med en bonde rett etter vi hadde kjørt inn veien vi skulle kjøre innover. Han kunne fortelle at veien var litt ødelagt inne ved en bro og var usikker på om vi kom forbi. Vi forberedte oss derfor på å måtte gå grusveien et stykke innover. Kjørte inn til bommen og betalte kr 40,-med Vipps. Kjørte videre innover og kom til stedet han mente, det gikk fint å komme over. Kjørte inn til parkeringen og snudde og parkerte der. Den er rett ved en sammenrast gammel hytte.
Gikk opp den fine, blåmerka stien i mye blåbærlyng helt til toppen og videre ut til Sjåen der postkassen står. På Sjåen satt vi og kosa oss litt i sola. Litt utsikt her, ingen utsikt fra toppen. På veien tilbake var vi oppom flere kandidater/steiner som kunne være toppen, gikk innom alle punktene, så vi har vert der uansett hvilket punkt som er høyest. Gikk ned igjen samme vei og overnattet på parkeringen. Det var finere å overnatte å flere plasser nedover langs elven, men der nede så vi flere hoggormer som krøp over veien da vi kjørte opp, så vi valgte å bli her.