Vardåsen i Enebakk. (29.05.2023)

Written by Erling (Erling Juul) GSM

Start point Vengsveien grusplass. (171m)
Endpoint Vengsveien grusplass. (172m)
Ascents Vardåsen i Enebakk (374m) 29.05.2023 17:27
Visits of other PBEs Vestre Veng parkering Vardåsen 29.05.2023 16:42

Etter en spennende tur i Drøbak for å se på USS Gerald R. Ford, kjørte Kriss og jeg lenger inn i landet for å finne en fin topp å gå på. Vardåsen viste seg å være et godt valg. Først noe grusvei til oppvarming, før det ble en traktorvei med litt oppoverbakke, og så en sti med jevn stigning til topps på Vardåsen. Toppen var fin den med begrenset utsikt. Tenker av og til at det skulle vært noen på en del topper på Østlandet og meiet ned skogen slik at utsikten hadde blitt bedre. Dette var en slik markert topp som hadde fortjent bedre utsikt.

Men fin tur likevel, og skogen er fin på denne tiden av året.

Stikryss etter en drøy kilometer på grusveien.
Fin vei å gå på.
Krysset hvor stien starter fra kjerreveien vi har gått på.
Posering på toppunktet.
20-30 meter fra toppunktet er det litt utsikt vestover.
Fine jorder, ikke langt fra startpunktet.
Vi parkerte ikke på Vestre Veng parkering Vardåsen, men en større plass 300 meter tidligere. Jeg vil ikke anbefale Vestre Veng parkering Vardåsen; det er for nært husene.