Lamlitinden (22.05.2023)

Written by risvollhilde (Hilde Risvoll) GSM

Ascents Lamlitinden (657m) 22.05.2023
På vei ned fra Lamlitinden, noe av den siste snøen i år
På toppen, utsikt mot storhavet i vest og øyer i Bø kommune
Tanipa i forgrunnen, Lamlitinden i bakgrunnen

Hadde nok ikke gjort nok forarbeid her. Er vant med at topper i denne størrelsen er enkle. Hadde tenkt meg på Tanipa, men forsto at det var riskikabelt alene og at man kanskje trenger sikring, i alle fall moralsk støtte. Fikk vite at man kan gå videre herfra til Lamlitinden ved å gå rundt Tanipa på sørsiden. Det gikk fint og det var en nydelig dag. Men tilbake fant jeg ikke igjen den svake stien og det virket ikke trygt å krysse. Hadde jo vært luftig andre veien, men så lenge jeg vet at det er en sti som folk går er det greit. Måtte derfor ta meg ned i ura og deretter gå 4 km på vei for å komme til Langneset hvor bilen sto parkert. Så elg, lirype, ørn og 3 harer på turen. Mye fuglesang nå om våren. Kom sent ned men det var en nydelig kveld. Anbefaler en annen vei til Lamlitnden enn den her.