Tur i nordmarka (11.05.2023)

Written by guen0062 (Brian Guennigsman) GSM

Ascents Gaupekollen (524m) 11.05.2023
Hansakollen (500m) 11.05.2023
Mellomkollen (537m) 11.05.2023
Vittenbergkollen (520m) 11.05.2023
Visits of other PBEs Flyvraket ved Hansakollen (411m) 11.05.2023
Oslomeridianen (296m) 11.05.2023
Ullevålseter (330m) 11.05.2023

Jeg hadde planlagt denne turen en god stund men skjønte veldig raskt at noe måtte endres. Bommet litt på vei valg opp til flyvraket og måtte gjennom mye snø for å komme med ned til riktige plass. Her ble høyre foten vått og jeg tenkte at det skulle ødelegge litt av turen allerede. Ved flyvraket gikk jeg rundt og så litt. Utrolig spennende og tankevekkende å vite at det faktisk var et flyvrak fra WW2 her, rett utenfor oslo. Etterpå forsøkte jeg å gå min planlagt rute men etter en liten stopp ved et annet WW2 "site" gikk turen var det så å si umulig å gjennomføre. Det var så mye råttent snø at jeg fort ble lei og lurte virkelig på hvorfor jeg gjorde slike tur. Datt gjennom snøen mange ganger i både myr og elv. Men når jeg endelig kom nedover igjen (og møt på en som var like dumb som meg) fant jeg snøfrie stier. Her gikk jeg til jeg ikke ville gå mer. Fant en plass på kartet ved et vann jeg tenkte kunne være en fin plass å sove men så var det masse høylytte folk der. Bestemte meg istedenfor å finne et lite elv litt lengere opp hvor jeg raskt satt opp hengekøye og tarp. Her fant jeg ut at jeg kan ingenting om å sette opp en tarp men det gikk til slutt. Fikk i meg litt mat og klatret inn i hengekøya. Så litt på eurovision på nrk før jeg sovnet. Fikk testet min ny sovedyne og den var fantastisk. Alt i alt en fin fin tur som kunne ha gått galt. Eneste minus var at kneet begynte å bli dårlig igjen, noe som setter resten av planene mine i sommer som et stort spørsmålstegn.