21.1 km skitur til Nautgardstinden 2258 moh (21.04.2023)  6

Ascents Nautgardstinden (2,258m) 21.04.2023
Austre Nautgardstinden (2,194m) 21.04.2023
Visits of other PBEs Hulderstigen parkering (875m) 21.04.2023

På tur sammen med Ole Bjørn.

Flott værmelding

Vi kjørte oppover til Gjendesheim torsdag 20.04.2023 etter jobb og fikk oss noen timer i solveggen der vi kunne nyte de fantastiske omgivelsene og noen gode forfriskninger før middag.

Fredag 21.04.2023 - Nautgardstinden 2258 moh
Vi var de første til frokost så vi kom oss av gårde relativt tidlig.
Men vi var ikke først på Hulderstigen parkering forbi Russtangen.
Mange var alt på vei oppover.

Siden det var ganske kaldt på natten, så var det hardt og fint føre.

Turen opp er to lange ikke alt for bratte motbakker med et relativt flatt parti på et par-tre kilometer midt på. Akkurat det var litt kjedelig, men elles så ble det lett og fin skikjøring ned.

Opp til selve toppen er det ganske bratt, så vi valgte å ta av skiene, selv om vi så en som stod rett ned fra toppunktet med flotte telemarksvinger.

Været var fantastisk med sola som varmet, blå himmel og nesten ikke et vindpust på toppen!

Vi tok det med ro og bare nøt omgivelsene og den flotte utsikten.

Her må vi komme tilbake for å gå på Nautgardsoksle og Stornubben og andre nubber.
Men først må det jobbes litt med formen.