Herøy: Rundtur Nerlandsøya (06.05.2023)

Written by ligroenb (Lise Grønbukt) GSM

Start point Koparstad (20m)
Endpoint Teigane (50m)
Ascents Skagetåa (315m) 06.05.2023 14:49
Storevarden (430m) 06.05.2023 16:57
Teigetua (267m) 06.05.2023 18:01

Vi tok en lang og god frokost ute i sola på Runde denne flotte lørdagen. Vi snakket lenge med noen nederlendere som kjørte rundt i en snodig bobil som opprinnelig hadde vært en hestefraktbil ! Kjekk familie, som vi inviterte til å stikke innom Lotsberg i neste uke, noe jeg tror de kommer til å gjøre, veldig kjekt!

Vi kjørte deretter videre til Nerlandsøya og fikk en finfin runde der. Vi startet fra Koparstad og fulgte stien derfra opp til den artige lille Skagetåa som har en utrolig flott utsikt rett over til Skorpa og Keipen. Der ble det en god og lang pause, før vi fortsatte videre mot Storevarden. Derfra gikk Vinjar og jeg videre nordover, og Ove returnerte til bilen slik at han kunne hente oss når vi kom ned til Teigane etter å ha vært bortom Teigetua. Nydelig lørdag uti øyene !