Branden (05.05.2023)

Written by ligroenb (Lise Grønbukt) GSM

Ascents Branden (708m) 05.05.2023 14:42
Visits of other PBEs Lotsskarvadet gapahuk (474m) 05.05.2023 13:49

Ekstrajobbing i finværet, men kjekt med koronavaksinering av 75 pluss, fornøyelig og takknemlig arbeid :-)

Etterpå kunne jeg nyte en kjapp tur itl Branden. Trugene, sekken og stavene lå i Gapahuken fra gårsdagen, og fikk en kort tid til å nyte utsikten før jeg måtte sette kursen nedover igjen.

Planen videre denne fredagen var å skynde seg hjem og pakke restene inn i bobilen og sette kursen opp til Runde for å se Lundefuglen.

Vi var på tidsskjema, og når Vinjsr og jeg var kommet avgårde til Eid og var akkurat innafor for å rekke ferja som gikk kl 17 fra Folkestad, fikk vi telefon fra Ove. Han hadde bestemt seg for å bli med oss. Han skukke egentlig til Sota Sæter, men turfølget hadde gjort endringer i tur planene. Vi ventet derfor på ham i 15 min, så satte vi kursen nordover og fikk en finfin fredagskveld med flotte fugleopplevelser på Runde!!!