Kolbeinsvarden reprisetur (30.04.2023)

Written by Sola19 (Solveig Føreland) GSM

Ascents Kolbeinsvarden (231m) 30.04.2023
Visits of other PBEs Steinrusta p-lomme (60m) 30.04.2023

Anne ville være med på tur og vi kjørte til Steinrusta P-lomme der det kun var to bilder før oss. Skilt mot Kolbeinsvarden her og Askøy på langs. Vi fulgte Askøy på langs ruta til topps. Det var veldig godt tilrettelagt med klopper og trapper store deler av veien. Fin utsikt fra toppen og nå var det også bygd en hvilebu på toppen. Ned igjen bestemte vi oss for å ta en litt annen vei og etter den første nedstigningen fulgte vi en annen kloppet sti som det ikke sto skilt på. Denne var litt mindre tilrettelagt enn der vi gikk opp, men veldig greit å gå selv om det er noen litt bratte parti som var litt glatte nå med gjørme. Kom ned på Askøy på langs stien ett lite stykke før parkeringsplassen, var markert med en rød T på fjellet her, men ingen skilt annet enn Askøy på langs. Nå var det fullt på parkeringa, så nok en fordel å komme tidlig. Anne var med.

Stikrysset for stien vi kom ned. Se rødt T på fjell