Hågåsen og Hågåsen kystbatteri (17.04.2023)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Hågåsen (159m) 17.04.2023 09:37
Visits of other PBEs Kirkehamnveien p-plass (28m) 17.04.2023 09:37
Toppen
Våknet til nok en fin morgen og i dag skulle øytoppene tas. Parkerte på en ny parkering der stien starter. Fulgte grusveien opp til ruinene og gikk opp stien forbi mange ruiner. Nydelig utsikt over havet og bygden. På toppen er denne steinen, om jeg slet litt med å komme meg ned igjen fra uten å hoppe. Der er også et "rom" med utsikt. På veien ned gikk vi via den fine hytten vi så fra der vi overnattet, men den var stengt i dag. Ruiner og saiuer over alt. Flott tur! Jeg er litt tung i dag og vi bestemmer oss for å ta turen ut igjen her en gang for å gå Vardefjell på Dragøya og da tar vi også de andre 100m toppene, så vi droppet Onsåsen, selv om den kunne tas fra samme p-plass. Videre til neste øytopp.
Parkering
Liv i vinduet på en av ruinene
Utsikt til der vi overnattet
Utsikt over bygden med kirken
Utsikt over bygden med kirken og den andre Hågåsen
Noen av ruinene fra krigen