Rando til Blåe Berge og Mugnetinden (16.04.2023)

Written by Atomsilda (Jørn Håvard Ask) GSM

Start point Slettefjellsvegen bom sør (720m)
Ascents Blåe Berge (1,681m) 16.04.2023 13:49
Mugnetinden (1,738m) 16.04.2023 15:22
Visits of other PBEs Slettefjellveien bom sør (695m) 16.04.2023 11:14

Seig tur på Rando idag. Mye fram og tilbake om startsted og tidspunkt for start. Mye pga av usikkerhet ang om sola kom tidlig eller seint idag. Den kom ikke idet hele tatt. Vel.. vi havnet til slutt på start på Hensåsen. Der Slettefjellsvegen starter. Mildt vær, nær vindstille hele turen. Litt "tung" snø og absolutt ingen pudder kjøring, men vil vel påstå at det ble riktig så bra. Masse flotte svinger og fart idag. Tøff stigning opp mot Mugnetinden etter ca 300hm ned til Skavletjernet. Sleit personlig opp videre på mot Mugnetinden. Svetten sillte ned i øynene og sikkert for lite inntak av væske. Allerede da gruet jeg meg til de høydemeterne tilbake opp mot Blåe Berge.

Lang pause med mat og drikke på toppen av Mugnetinden og følte overskuddet kom tilbake. Skikkelig rå nedkjøring fra Mugnetinden og på igjen med feller. Bakkene opp igjen til Blåe Berge gikk faktisk fint. Super nedkjøring nedover mot bilen, bortsett fra de to siste 200hm. Meget våt snø og jeg fikk noe skumle fall da jeg kjørte ut av sporet og ut i "løssnøen". Null glid der og BRÅSTOPP. Redd for nakken min, men det gikk bra.

Takker Morten, Lars, Roar og Anne for en fin tur idag.