Storfjellet (16.04.2023)

Ascents Storfjellet i Farsund (346m) 16.04.2023 09:57
Visits of other PBEs Ulgjell parkering (223m) 16.04.2023 09:57
Topp

Etter en overnatting og en hviledag i regnvær med litt fisking i Lyngdalsfjorden, var vi klar igjen. Vi overnattet på utsiden av en tunell, ved en stein som hette Bukkesteinen. Kjørte til den Ok parkeringen i Ulgjell og satte bilen her. Her hadde det vært fint å overnatte med bobil. Ganske vått i terrenget og i stien i dag etter regnet i går, men da vi kom over den lille broen, ble det bedre. Oppover er det en blanding av sti, stein lagt som trapper og ståltrapper til toppen. De har byttet ut trappene etter at Otto var der og disse var veldig solide og flotte. Fin utsikt fra toppen, men master osv., og en ser også mange vindmøller om en vender seg den veien der de står. På veien ned igjen til hovedveien, stoppet jeg ved Kjønnes mølle. Der er fine grønne gamle murer og det var også fullt av kusymre og hvitveis. Tre steg ut i terrenget her for å ta bilde av blomstene, ga meg en flått på armen. Skitt med denne flåtten.