Storafjellet (16.04.2023)

Written by Sola19 (Solveig Føreland) GSM

Ascents Storafjellet (90m) 16.04.2023
Visits of other PBEs Storafjellet parkering (28m) 16.04.2023

Vi var på jakt etter ett sted å sette opp telt på Holsnøy, planen var å gå på Eldsfjellet dagen etter. Det var utrolig flott vær, men viste seg å ikke være lett å finne ett sted i nærheten av veien å sette opp telt. Det var få steder unntatt i oppkjørselen til folk det gikk ann å sette fra seg bil, og det var mye dyrket mark.

Omsider fant vi en liten parkeringsplass med en trafostasjon med kart og skilt mot flere turmål. Vi tok med oss telt og annet overnattingsutstyr og labbet innover stien, først over ett jorde med søte små lamunger og så inn i skogen. Vi tok fort av fra stien og gikk opp på en høyde der vi fant en fin teltplass. Koste oss med utsikt, fuglesang og god mat før det ble kveld.

Neste morgen våknet jeg tidlig og Bjørn ville sove litt ekstra, så da gikk jeg ned på stien igjen og fulgte den til Storafjellet. Trigpunkt på toppen og flott utsikt selv om toppen ikke er veldig høy. God sti hele veien og klopplagt over de våteste partiene. Gikk så tilbake til teltet der Bjørn hadde våknet til live og så ble det frokost før vi pakket sammen og gikk tilbake til bilen for å kjøre til parkeringa til Eldsfjellet som var dagens turmål. Bjørn var med.