Tåketokt Salsås (19.03.2023)

Written by RolFoto (Rune Olsen) GSM

Ascents Salsås (221m) 19.03.2023
Salsås nordre (222m) 19.03.2023

Når Pompel ringer, ja da svarer Pilt.
Tåkeduoen skulle ut på tur, vime rundt i tåka i en dyster bøkeskog innlemmet i gråtoner.....perfekt setting!
Vel, Pompel blei henta av Pilt da stasjonskjerra til Pompel har sett sine beste og snart siste dager.
Pilt manøvrerte kjerra si sirlig inn på p-plass og fant selvfølgelig det eneste svære vannhølet å parkere i....Pompel henter sekk og vanter ut fra baksetet og fikk bekreftet at vantene flyter helt herlig i søledammer....i hvertfall en stund....
Mye snø her oppe enda og tåka lå tjukk som overkokt havregraut over landskapet.
P&P traska rolig innover med kamera i hand, vima litt rundt som vi pleier, men fant til slutt Ulfsbakktjern....vi var enige om at det var en dugelig prestasjon, tross alt!
Så begynte klyvinga i glatt, råtten snø.
Pompel ledet an og tenkte Pilt fulgte fotspora i snøen, men neida...Pompel kunne skimte Pilt krype oppetter på alle fire der langt borte på andre sida av skaret.
Kunne høre han rope "Pompel!?" og da svarer Pompel "Pilt!"
Vi kunne høre hverandre, så vi bestemte oss for å møte hverandre oppe på Salsås Nordre, og jaggu klarte vi og møtes attpå!!
Vi var enige om at det var en dugelig prestasjon, tross alt!
Så vima vi oss bortetter og fant til slutt Salsås Søndre, P&P tok en high five på den!
Videre fulgte vi sti og klarte å holde oss på den, hele veien, tenk det!
Så var det å vade ut i dammen plukke opp vantene, som jeg kunne skimte der nede i sølepølen, sette seg inn i kjerra og satse på at Pilt klarer å finne veien hjem ;-)