Sula: Vardane (24.02.2023)

Ascents Vardane (776m) 24.02.2023 13:06
Rundehornet (725m) 24.02.2023 13:27
Visits of other PBEs Molværselva parkering (89m) 24.02.2023 11:40

Fin tur i friskt bygevær. Det ble ganske greit vær oppover, noen byger kom og gikk da jeg nærmet meg toppen, og da blåste det ekstra godt, men var heldig å få en lette også da jeg var ved topp varden, og fikk tida til å ta en liten fotopause. Hadde på trugene siste lille km, men egentlig nesten ikke nødvendig da det stort sett var ganske fast og hardt. Gikk rolig for kneets skyld ned igjen.

Kjempedeilig å få såpass bra vær underveis etter den sure og særs vindfulle natta og morgenen ved bobilparkeringen ved den gamle devold fabrikken :-)

Hentet Vinjar på Shellstasjonen på Blindheim etterpå, han hadde vært med to gode skolekompiser på Epic trampolinepark, gjett om de hadde kost seg!!! Avsluttet en flott dag med kjempekoselig stopp og camp hos Linda og gjengen.

Mot Vardane
Rundehornet

Missing title

Written by lyngve 27.02.2023 00:17

Mitt nærmeste "høyfjell" dette, og derfor setter jeg umåtelig pris på dette fjellet. Håper bare ikke at det blir gondol opp her. Langveisfarende med bobil hadde jeg nok valgt å overnatte på den store parkeringen ved stistart. Her må det jo være kjempeflott å campe, og med den utsikten !

Sv:

Written by ligroenb 28.02.2023 21:32

Ja flott fjell å ha i bakgården :-) Jeg tenkte på denne parkeringen, men skulle levere guttungen på Ferjekaia, og det var forsåvidt ok å stå nede ved sjøen, var skikkelig grisevær og kjekt å ha strømforsyning til bobilen når solcelleladingen ikke er på topp :-) Men, ved neste høve blir det nok å parkere ved stistart!