Dagstur til Duddelibu i Selbu (22.02.2023)

Written by TERJES (TERJE STRØMHYLDEN) GSM

Start point Strandvegen/Høgdavegen
Visits of other PBEs Duddelibu (430m) 22.02.2023

Min turkamerat Snilen kom med natt-toget fra Horten til Trondheim. Han reiste videre med lokaltoget til Hommelvik. Jeg kjørte fra Hommelvik de 20 kilometerne til Duddelibu i Selbu kommune ikke langt fra Vennafjellet. Snilen brukte ski ned til hytta, men jeg hadde ikke ski her, så jeg trasket i djupsnøen etter skisporet til Snilen. 500 meter fra parkeringa til hytta. Duddelibu er studenthytta til NTNU i Trondheim. Dette er en flott hytte med badstue, og en gammeldags telefonkiosk er omgjort til dusj, en brønn for vann og utedo er også en del av fasilitetene på hytta. Snilen fyrte opp i klebersteinovnen og spanderte te. Snilen planla tur til en lokal fjelltopp med navn Gribbehøyden, og jeg kjørte tilbake til jobb i Malvik. Tur til fots til Gribbehøyden i djupsnø fristet ikke.

Duddelibu inne i skogen
Postkassen i Duddelibu
Etter at mobiltelefonen ble lansert ble denne telefonkiosken ombygd til dusj
Populær plass for tjeneste som fastlege
Snilen har fått fyr i ovnen