Formokampen i Sel (05.02.2023)

Written by ØyvindBergkvam GSM

Ascents Formokampen (1,428m) 05.02.2023 13:11
Visits of other PBEs Formokampen fangstanlegg (1,425m) 05.02.2023 13:12
Vi fulgte den oppkjørte løypa fra Putten til toppen av Formokampen. Det nydelige og gode været som var da vi startet gikk raskt over til å bli en forrykende storm da vi nærmet oss toppen. De siste hundre meterne måtte vi holde fast i gutta for at de ikke skulle bli dratt med av vinden! Utrolige krefter! Denne dagen var det faktisk ikke mye le ved den store varden engang, så oppholdet på toppen ble minimalt. Det hjalp litt når vi kom litt nedover bakken igjen, men snøbriller, buff og hetter ble værende på hele veien ned igjen til hytteveggen.
På vei opp mot Formokampen i nydelig vintervær.
Drikkestopp med Karihaugen bak til høyre
Omtrent halvveis merker vi at vinden begynner å merkes.
Den siste bratta mot toppen i ganske sterk vind.
Fjellet lever!
De siste hundre meterne var ganske så krevende i vinden. Etter dette bildet måtte vi holde fast i gutta for at de ikke skulle blåse over ende!