Løvstakken - Bambi på isen (27.01.2023)

Written by Stigun GSM

Start point Krohnegården parkering (160m)
Endpoint Krohnegården parkering (160m)
Ascents Løvstakken (477m) 27.01.2023 11:04
Visits of other PBEs Krohnegården p-plass (160m) 27.01.2023

Etter et kort besøk på hospitalet passet det godt med tur på Løvstakken. Lett snødryss idet jeg startet. Lenger oppe, dvs over ca 300-350 meter svært glatt, med isglasur på steiner og berg og et tynt lag med sludd som blandet seg med isen og ble såpeglatt. Fikk en stikkelig sklitur på et sva og skled 6-7 meter nedover før jeg klarte å ta meg for i et bjørketre, heldigvis uten å skade meg. Litt lenger oppe merket jeg at jeg manglet mobiltelefonen, den fant jeg på vei nedover hvor jeg hadde sklidd; telefon og diverse kort og kontakter lå strødd like ved stien. Personen jeg traff på vei oppover hadde ikke sett eiendelene mine; var åpenbart meget fokusert på glatten og hvor hun skulle plassere føttene hun også.
"Shaken but still going", og fortsatt glad i livet, valgte jeg omgåelse av klyvehammeren på vei ned. I retrospekt; i dag var det klassisk piggsko/broddeføre!

Smådramatisk!

Written by knutsverre 27.01.2023 19:16

Håper ikke jeg var blant "kontaktene som lå strødd langs stien" ;-)! Godt du ikke kom til skade, Stig! God helg!

Sv: Smådramatisk!

Written by Stigun 28.01.2023 10:01

He,he. Autokorrekturen har vært ute og laget morsomme språkvarianter, igjen :-) Jeg tror de fleste "kontakter" ville ha sett sklisporene etter meg på svaet til skrekk og advarsel(inntil det evt falt mer snø) og forhåpentligvis unngått å blitt liggende strødd på stien som mine kort og kontanter ;-)