Steinbitberget i Kongsvinger og Sør-Odal (27.01.2023)

Written by ØyvindBergkvam GSM

Ascents Steinbitberget (416m) 27.01.2023 10:53
Visits of other PBEs Jonsrud p.lomme (300m) 27.01.2023 09:56
Det er litt vanskelig med parkering enkelte steder vinterstid, men jeg fant da omsider en plass ved innkjøringen til Brattbakkvegen. Herfra var det temmelig isete til jeg kom opp til bommen på veien som ender opp like vest for Steinbitberget. På veien var det snøføre og det var duket for nok en trugetur:) Veien ble fulgt helt til enden, forbi en liten snuplass. Herfra kunne jeg følge noen spor som førte meg videre helt opp til toppen. Det var tydelig at dette var en merket sti som sikkert er fin å følge sommerstid. Toppunktet er godt skiltet og markert med sittekrakk på den ene delesteinen. God utsikt mot øst og sørøst.
Det er nok mulig å parkere ved bommen sommerstid, men denne dagen var det såpass isete at jeg ikke tok sjansen
Fin utsikt mot NV fra veien noen hunder meter unna bommen
Steinbitberget bak i midten på bildet. Veien ender like bak hogstområdet