Langtur om Kaperkollen (01.01.2023)

Written by Roger (Roger Gundersen) GSM

Ascents Kaperkollen (273m) 01.01.2023
Rødgangskollen (238m) 01.01.2023
Tinnskollen (172m) 01.01.2023
Visits of other PBEs Langgangsmyra gapahuk (124m) 01.01.2023
Gapahuken ved Salmakerdammen (83m) 01.01.2023

Gulsetmarka, gåtur fra Falkum

Ettermiddag-/kveldstur. Broddeføre. 2 minusgrader. Gåtur hjemmefra til min nærmeste pf.100 topp – ca 8 km en vei. Selve stien starter fra Bakken ved Hyniveien/ Jernverksvegen ved Fossum, så det blir drøye 4 kilometer på vei før stistart. Har hatt en ide om å gå denne på beina hjemmefra en god stund. Har gått til nabotoppen Rødgangskollen hjemmefra, og rundt Ulvsvann, men ikke til Kaperkollen. Philip ville være med på tur så møtte han på stien nord for Limitjenn, han kom fra Gulsetringen. Lykten ble tatt i bruk fra Langgangsmyra. En del is på de mest tråkka stiene, samt glasert snø etter dager med regn i det siste. Vi tok en matpause på Kaperkollen, før vi tok leia ned og over Tinnskollen til Gulsetringen. Herfra tok jeg leia tilbake til Falkum igjen med en tur innom den nye gapahuken ved Salmakerdammen.

Fra Munkersdalen opp mot kaperkollen - i bakevja mellom Rødgangskollen og Kaperkollen. Her var det gått en før oss.
Ned fra Kaperkollen i retning Tinnskollen.