Stryn: Saulaksla (03.12.2022)

Written by ligroenb (Lise Grønbukt) GSM

Start point Parkering Utitunsstøylen (535m)
Endpoint Parkering Utitunsstøylen (535m)
Ascents Saulaksla (900m) 03.12.2022 12:23

Flott desembertur sammen med alle i familien Kruse, bortsett fra Lisa. Kaldt og flott vær i dag, og derfor kjekt å velge en tur i solsida. Denne turen var i dag helt perfekt, da en er i sola fra start til slutt på denne tida.

Bomvei fra hovedveien og oppover mot parkeringsplassen like før Utitunsstøylen. God standard på veien. (50,- enten vipps eller kontant).

Det er ikke merket sti, men lett å følge stitråkket oppover, og om en skulle miste tråkket, er det meget lettgått terreng. Til tross for at toppen er litt anonym i forhold til omkringliggende og høyere topper, har den en fantastisk 380 graders panoramautsikt ! Vi fikk en flott stund på toppen med mat og leik, før vi startet på returen. Vi hadde en liten markering for Vinjar på hans nr 1000 registrerte tur på Peakbook - dette ble feiret med litt smågodt til både store og små:-)

I dag var det rim og iset underlag på stien, noe som sjølvsagt var en utrolig kjekk bonus for de små. De storkoste seg både opp og ned, og spesielt kjekt på returen med aking og herjing hele veien.

gjengen i godt driv
Tripp trapp tresko, og så lille Sofus da :-)
Vinjar på toppen
matkos på toppen med flott utsikt mot Svartegga m.m