Storbrenna, Klauvsjøåsen, Klasåsen og Våttåsen (30.11.2022)

Written by Line GSM

Ascents Klasåsen (304m) 30.11.2022
Klauvsjøåsen (323m) 30.11.2022
Storbrenna (409m) 30.11.2022
Våttåsen (335m) 30.11.2022

Ukas fridag hadde snø i lufta, og da passet det bra med noen skogstopper som jeg ikke kommer til å besøke igjen :-)

Storbrenna:
Parkerte i Ståggåveien ved Brøttemsåsen der en traktorvei tar av på vestsida. Fulgte veien til den gikk i feil retning og videre uten sti i lettgått terreng til topps. Stor steinhaug på toppen. Dagens eneste med utsikt, men det var skikkelig snøbyger rundt, og jeg så bare delvis Selbusjøen.
Klauvsjøåsen:
Kjørte innover mot Målsjøåsen og parkerte på en stor plass ved et segneferdig digert lagerbygg i jordekanten. Fulgte veien noen hundre meter før jeg bega meg over gamle hogstfelt og gjennom gammelskog til topps. Stor stein med bolt i på toppen. Kunne ane stupene mot nord.

Klasåsen:
Parkerte ved Fremoveien på en plass med info om piggdekkgebyr. Spratt rett uti skogen og over hogstfelt igjen til ryggen av Klasåsen. Gjennom gammelskog til toppunktet, som muligens består av to nokså jevnhøye koller. Var oppom begge. Bare skog, ingenting å se.

Våttåsen:
Parkerte på den digre p-plassen på Skjøla. Krysset veien og stakk til skogs mellom to hus. Kom ut på skogsbilveien fra Nidengveien, fulgte den litt sørover før jeg tok av bratt oppover på en gammel sti helt opp til ei myr rett under toppen. Derfra lett opp. Null utsikt og ingen markering.