November 2022 i Vest - til å bli Oppstemt av! (23.11.2022)  5

Written by Stigun GSM

Start point Montana UH (165m)
Endpoint Montana UH (165m)
Ascents Ulriken Vest (607m) 23.11.2022 12:34
Byfjellenes høyeste punkt (674m) 23.11.2022 13:11
Hauggjelsvarden (673m) 23.11.2022 13:14
Finværet med østlige vinder bare fortsetter og fortsetter her i vest. Endelig er parkeringen ved Montana UH i funksjon, parkering med VIpps kr 85,- og så er det bare å traske i vei oppover mot Ulriken og den alltid slitsomme Oppstemten med sharpatrapper som nå går helt opp til Ulriken Vest(Ulriken stasjon). Mange folk på tur. Oppe på "Vidden" tørt og vindblåst, men mindre kaldt enn jeg hadde sett for meg, og ekstra tøy for anledningen forble i sekken. Myrer og pytter og små tjern var frosne og det var mulig å gå over alt. Uhindret utsikt i nesten alle retninger, kun noe skyer helt i sør, og i havet i vest. Ikke en snøflekk å se så langt øyet bar!
Høyest på Byfjellene
Fra Hauggjelsvarden mot Arna
Sjeldent view over Vestlandshovedstaden i november måned!