Øytopper Sunnmøre dag 2 (19.11.2022)

Written by Hawkeye (Finn Olav Ulvund) GSM

Ascents Eikenakken (123m) 19.11.2022
Myklebosthornet (329m) 19.11.2022
Myklebosthornet Østre (320m) 19.11.2022
Signalen (231m) 19.11.2022
Storhornet (497m) 19.11.2022

Godøyfjellet:
Denne toppen har jeg besteget før, men siden MetteH ikke hadde, så slo jeg følge. Vi parkerte ved Gjuv plass, og fulgte godt tilrettelagt sti til toppen.

Signalen:
Parkerte ved Skaret p-lomme. Fulgte asfaltert vei noen hundre meter opp mot et vannverk, og tok av på sti mot venstre like før. Fulgte stien til toppen.

Myklebosthornet:
Parkerte ved Sperre, og fulgte umerket, men bred sti mot Myklebosthornet Østre. Stien går først et stykke østover, før den dreier vestover etter en hårnålsving. Fra Østre toppen gikk vi til vestre, på god sti.

Eikenakken:
Parkerte ved Eika p-plass. Videre til fots på grusvei forbi en bom, så til høyre i første kryss. På sørvest siden av toppen, tok av veien, og fulgte sti til toppen. Stien er merket med røde bånd på trærne.