Twin Peaks San Francisco. (14.11.2022)

Written by Erling (Erling Juul) GSM

Ascents Twin Peaks (281m) 14.11.2022 15:40

I dag var det min avreisedag fra San Francisco. Etter å ha kjørt litt på kryss og tvers i byen, blant annet pittoreske Lombard Street og forhenværende hippieområde Haight-Ashbury, tråklet jeg meg gjennom noen gater og nærmet meg Twin Peaks. Jeg hadde ikke gjort noen forundersøkelser, så parkerte bilen der jeg trodde jeg hadde kortest vei å gå til toppen. Turen var jo fortsatt kort, men mer enn dobbelt så lang som den trengte å være om jeg hadde kjørt litt til og tatt til høyre mot toppen.

Uansett kom jeg meg opp på toppen i maks tempo for meg. Utsikten fra toppen var flott synes jeg. Skikkelig rundskue med skyskraperne i byen som største blikkfang. Jeg hadde noen minutter her oppe før jeg returnerte til bilen samme vei. Jeg hadde blitt advart mot bilinnbrudd som visstnok er et stort problem i denne byen, så greit å ikke være for lenge unna bilen og bagasjen i den.

Utsikt sørover fra Twin Peaks.
Utsikt nordestover. Den litt brede gata mot skyskraperne i San Francisco er Market Street.
Det høye tårnet er TV-tårnet Sutro Tower som ses fra deler av Bay-området.
Utsikt mot havet sørvestover.
Golden Gate kan også ses fra Twin Peaks.
Gateparkering av min Kia Sportage. Men det er egen parkeringsplass nærmere toppunktet.