Bårsetfjellet (09.11.2022)

Written by GeirI (Geir Ingebretsen) GSM

Start point Bårset (44m)
Ascents Bårsetfjellet (458m) 09.11.2022 12:30

- Rundtur over Ertvågsøya.

Miniraid til PF100-topper i Aure kommune, nærmere bestemt på Ertvågsøya. Tok 9-ferja fra Seivika og kjørte deretter i nydelig vær over Tustna og Stabblandet. Turer til tre topper, før vi tima 15.15-ferja fra Arasvika til Hennset. Ferja går forøvrig en gang i timen. Videre Via Halsa-Kanestraum og hjem igjen. Gradvis tilskyende utover dagen.

Bårsetfjellet

Selfie på Bårsetfjellet.

Etter turen til Ormbostadfjellet kjørte vi rundt Foldfjorden til Bårset. Parkerte ved skiltet til Bårsetfjellet ved traktorveiavkjøring like før gårdene. Overså rødmerka stikke m/ pil i skogkanten og fulgte traktorveien innover Tjønnadalen. Fikk tatt oss inn via svak sti/tråkk fra Kvernavatnet over til traktorvegen fra Bårset. Videre langs traktorveg og seinere sti til topps. Fint toppområde og vid utsikt. På returen fulgte vi merka sti/tråkk fra traktorvegen og rett ned til bilen. Kjørte videre til Arasvika for tur til Arasvikfjellet.