Kampen og nabotopper i Oslomarka (06.11.2022)

Written by ØyvindBergkvam GSM

Ascents Kampen (310m) 06.11.2022 12:24
Kringlebekkhøgda (252m) 06.11.2022 13:13
Lachmannsfjell (363m) 06.11.2022 13:57
Linderudseterhøgdene (381m) 06.11.2022 15:04
Kombinert kjentmannspost- og topptur. Cecilie og jeg kjørte til Solemskogen p-plass som var et fint utgangspunkt for turen vår denne dagen. Vi gikk først opp til Kampen som kanskje var dagens fineste topp. Herfra var det god utsikt mot Maridalsvatnet og omegn, samt kjentmannspost. Nå gikk turen bratt ned og like bratt opp igjen til Kringlebekkhøgda og så videre til Lachmannsfjell; to fine topper uten den store utsikten. Varden på Lachmannsfjell må forresten nevnes, sjeldent stor blant Oslos skogstopper. Returen til bilen gikk via Linderudseterhøgdene. Hele turen gikk vi på gode stier, og vi møtte også en del turglade mennesker i marka denne dagen til tross for litt gråvær.
Fra Solemskogen p-plass går det gode stier retning Kampen
Snart på toppen av Kampen
Cecilie på toppen av Kampen 310 moh, bak skimtes Maridalsvatnet
På vei ned fra Kampen med Kringlebekkhøgda i bakgrunnen
Kringlebekkhøgda er temmelig flat på toppen