Kvernhusfjellet (06.11.2022)

Characteristic Trip by foot
Ascents Kvernhusfjellet (394m) 06.11.2022 10:19
Visits of other PBEs Osterøyvegen parkeringslomme (141m) 06.11.2022 09:34

Jeg kjørte litt forbi Tysse på Osterøy og parkerte i en parkeringslomme nordvest for Kleivelandsvatnet. Det er plass til 2-3 biler der. Terrenget var veldig vått, men det var stort sett sti mesteparten av veien. Noen steder var det litt vrient å følge stien, som var delvis merket og med noen få varder underveis. På det siste stykket opp til toppen tok jeg av fra stien, men kom inn på den litt før toppen. På vei tilbake fulgte jeg stien, før jeg tok samme vei tilbake. Det var overskyet og litt yr, så utsikten var begrenset.

Stien starter like ved der jeg parkerte. Veien i bakgrunnen.
På vei mot Kvernhusfjellet. Kleivelandsvatnet til venstre for midten. Kvamsfjellet helt øverst til venstre, skjult av skyene.
Typisk terreng på ryggen opp til Kvernhusfjellet.
Fra Kvernhusfjellet. Kvamsfjellet til høyre for midten.