Vardåsen i Enebakk (29.10.2022)

Written by ØyvindBergkvam GSM

Ascents Vardåsen i Enebakk (374m) 29.10.2022 16:09
Visits of other PBEs Vestre Veng parkering Vardåsen 29.10.2022 15:13
Vi kjørte til Vestre Veng og parkerte på en lomme nede i dumpa før gården. Herfra gikk vi langs veien innover til vi kom til et veidele med en hvilekrakk/bord. Tok til venstre her og like etter startet en lang og tung bakke som nesten ikke ga seg før toppen var nådd. God sti hele veien i motsetning til første gang jeg var på denne toppen. Da var det ingen sti den siste biten bort til toppen.
PS: Det ser ut til at jeg virkelig har vært på langtur her, men har selvsagt bare glemt å skru av gps'en da vi kom ned igjen til bilen!
Kristian ved veidelet, her tok vi til venstre.
Greit å unne seg en liten pause underveis opp denne bakken!
Det flater ut de siste hundre meterne frem til toppunktet
Vardåsen har to toppunkt. Tror dette er det høyeste, det er i alle fall det fineste:)
Vardåsen har to toppunkt. Det ene ligger midt inne i skyggeskogen.