Høstsol på Sauflag. (22.10.2022)

Written by Erling (Erling Juul) GSM

Start point Ved traktorveien til Nordseter. (618m)
Endpoint Ved traktorveien til Nordseter. (624m)
Ascents Sauflag (779m) 22.10.2022 15:30
Sauflag Sørøst (770m) 22.10.2022 16:01

Dagens siste tur skulle bli den fineste fordi nå tittet solen frem.

Bilen som hadde sperret veien opp til Sjugursetre var borte, så jeg kjørte oppover og parkerte helt ute på veiskulderen der traktorveien innover mot Nordseter startet. Sparte 3-400 meter grusveitrasking på det. Tredje turen min i dag må vite.

Jeg fulgte traktorveien til sørenden av Nordtjern hvor det går en sti oppover som jeg fulgte så godt jeg kunne, men den forsvant etterhvert. Toppen av Sauflag var vel ikke så fantastisk, men siden solen tittet frem ble det definitivt et høydepunkt for dagen. Utsikten var ganske bra ned i Hallingdal.

Det så fint ut å gå bort til "Sauflag sørøst", så da gjorde jeg det og la turen videre nedover til der stien mot Sauflag gikk.

Passe sliten etter dagens turer kjørte jeg hjem til Drammen og kom frem før det ble mørkt.

Utsikt nedover til Flå fra toppen av Sauflag.
Utsikt til Langemyrfjellet til høyre som jeg besøkte tidligere på dagen. Til venstre er karakteristiske Hestjuvnatten.
Utsikt nedover til enden av Hallingdalen hvor Krøderen starter.
Her er jeg på toppen av "Sauflag sørøst" med utsikt nordover til Sauflag.
Jeg parkerte helt ute på veiskuldra der traktorveien til Nordseter startet.