Oppdal geografiske midtpunkt (14.10.2022)

Written by otto (Otto Lund) GSM

Start point Fossem (640m)
Characteristic Trip by foot
Visits of other PBEs Oppdal geografiske midtpunkt (1,136m) 14.10.2022

Tronddalen
14.10.2022

Vårt utgangspunkt ble Fossem (skiltet privat vei). Utydelig sti førte oss opp til seterveien. Denne starter fra Sætrin ved Båggåstrandvegen (enklere, men litt lengre). Dessuten greit med el-sykkel. Etter Veslengsætra gikk stien via Fossemssætra. Deretter innover Tronddalen mot Håmmårbekken. Måtte opp ca 180 hm til Oppdals geografiske midtpunktet. Valgte å plassere flagget på gunstigste sted. Kaffe og pjalt ble servert i stri vind. Returnerte etter sauetråkk og noen sporadiske varder.

Veslengsætra
Tronddalen
Kaffepause med Morgan og Inger Lise

midtpunkt i Oppdal

Written by otto 15.10.2022 07:52

Takk for at du fant punktet for oss. Mulig det er en ørliten bom. 2 gps viste 1136 og ca 1 km i luftlinje fra nærmeste grunnmur på Fossemsætra. Fin tur og flott overblikk mot Tronda.

Sv: midtpunkt i Oppdal (HØYDE

Written by TERJES 15.10.2022 13:56

Koordinatene er helt riktig, men høyden må du ta med en klype salt, da jeg beregnet denne ca. fra Norgeskart. Hvis du vet nøyaktig høyde fra gps på punktet kan du gjerne rette opp høyden. Det er ikke oppgitt høyder på koordinatlisten fra NGO.

Flott midtpunkt i Oppdal

Written by TERJES 15.10.2022 03:22

Gratulerer med den vakre turen til Oppdals midtpunkt. Er det elva Tronda vi ser på bilde nummer fire? Sikkert god utsikt mot Trondfjellet. Jeg har en liten anelse om hvem som blir neste besøkende på denne plassen.