STEINKJER KOMMUNE FULLFØRT (64 TOPPER) (18.09.2022)

Written by TERJES (TERJE STRØMHYLDEN) GSM

Start point KJÅPPÅN (251m)
Ascents Stamliheia (630m) 18.09.2022

Da var dagen kommet for å ta siste topp i Steinkjer Kommune. (med Verran) Jeg kjørte til Malm, og fortsatte på veien mot Sela i 16 kilometer. Like før brua over SELJA like før KJÅPPÅN, kjørte jeg til venstre etter en vei av dårlig standard 50 meter til parkering. Jeg gikk et lite stykke etter veien og fortsatte
etter en traktorvei som går helt opp til Åsavatnet. Det er ei bru i utløpet her. 1,8 km. fra parkering. På Åsavatnet ligger det et punkt hvor en lengde og breddegrad møtes. (N 64. 00000 og Ø 11. 00000) Det er 62 gradkryss i Norge og 8 i Trøndelag. Folk over hele verden samler på slike punkter. Punktet her ligger ute i vannet, så her må man ha gummibåt eller ski for å få gradene på GPS med bare nuller bak . Jeg var her på ski i 2018. (Litt nerdete hobby)
Jeg regner med at Lars fra Horten (Snilen) kommer hit. Som den første i verden tok han et ubesøkt gradkryss i Mongolia.
Etter litt vandring langs vannet fortsatte jeg i flott terreng opp til STAMLIHEIA (630 MOH) Liten varde på toppen. Retur nesten samme vei. Total lenge på turen 10 km.
Litt statistikk:

Åsavatnet

Steinkjer PF

Written by knutsverre 20.09.2022 11:01

Gratulerer med fullført liste, Terje! Godt jobbet! Du holder koken og når stadig nye mål. På denne måten kommer du deg virkelig rundt til alle deler i kommunen og får sett og opplevd mye. Suveren listeledelse på Steinkjer-listen!

Sv: Steinkjer PF

Written by TERJES 20.09.2022 15:28

Tusen takk for hyggelig kommentar. Jeg har jo fremdeles en del småplukk i nabokommunene, men vinteren nærmer seg, og det gir litt utfordringer med parkering. Men det er alltid spennende med nye reisemål.

Gratulerer med Steinkjer

Written by Stigun 19.09.2022 09:34

fulltført, Terje! Flotte høstbilder. Imponerende antall topper du har vært på i Trøndelag, men mange turer igjen å gå!

Sv: Gratulerer med Steinkjer

Written by TERJES 20.09.2022 02:21

Tusen takk for gratulasjon. Kun 735 topper igjen nå på denne lista. Det blir lettere når jeg passerer 1000