Stavali - Kinsarvik (26.08.2022)  4

Written by GeirL (Geir Lie) GSM

Start point Stavali (1,021m)
Endpoint Kinsarvik (2m)
Visits of other PBEs Stavali (1,021m) 26.08.2022

Stavali - Kinsarvik

Turen ned fra Stavali har jeg gått før i nydelig vær. I dag var det regntungt og ikke spesielt hyggelig. Jeg hadde fått litt Voltarol gel av en annen turgåer fra Belgia, som jeg smurte på knærne. Om dette hjalp eller om det bare var psykologisk, vet jeg ikke, men turen ned til Kinsarvik gikk overraskende greit. Kneet var ikke plagsomt og jeg tok igjen alle de andre gjestene som hadde startet før meg innen jeg ankom buss stoppet på Kinsarvik kai. Her nådde jeg en buss som skulle gå i halv to tiden, men denne var helt full. Så, Mark, Thomas og jeg gikk på cafe og tok oss en velfortjent lunsj og pils. Nede på busstoppet traff jeg igjen Mirko og barna, som akkurat nådde 1500- bussen (og da hadde de fått sitte på traktoren til en lokal bonde de siste kilometerne. De skulle etter planen sove i telt, men været gjorde at de dro til Bergen med meg og tok inn på hotell istedenfor. Det ble derfor en hyggelig tur med buss og toget tilbake til Bergen.

Forlater Stavali etter et hyggelig opphold.
På vei ned Reinsbrekkene med utsikt mot Søtefossen.
Mark (Belgia) og Thomas (Frankrike) i godt humør uavhengig av vær.
Passerer Nyikkjesøyfossen (580 moh).
Nesten fremme i Kinsarvik. Beina var ganske sliten på dette tidspunktet.