Urdalsknuten - toppen av Valle og Sirdal (10.09.2022)

Written by Nina2412hauge (Nina Hauge) GSM

Start point Bossbu (986m)
Endpoint Bossbu (984m)
Ascents Urdalsknuten (1,433m) 10.09.2022 13:21
Visits of other PBEs Bossbu (1,030m) 10.09.2022 08:40

Lang og tung tur fra Bossbu til Urdalsknuten. Kan følge merka sti ca. 2 km i starten og innimellom dukker det opp sti som kan følges i korte strekninger, men ellers er det å gå i terrenget. De siste kilometerne var tunge, med mange høydemeter i steinur. Det er lite vann for tiden så det gikk ganske greit å krysse elver og bekker. Hadde en gang jeg sklei uti til over kneene og måtte trø uti noen ganger. Ser for meg at det er vanskelig å komme fram når det er mye vann. Fulgte sånn nogenlunde sporet på Ut. Gikk samme rute tilbake og var glad da vi kom til Bossbu og kunne sette oss ned. Med kikkert kan man tydelig se varden på toppen av Urdalsknuten fra sofaen på Bossbu. Den ser betydelig nærmere ut enn den er! Min kommunetopp nr. 65 og endelig siste Agder kommune-topp