Geitebuvarden (26.12.2012)  2

Written by mortenh (Morten Helgesen) GSM+

Ascents Geitebuvarden (525m) 26.12.2012

God trim på Geitebuvarden

Onsdag morgen i jula passet det bra med en morgentur med Heidi . Vi hadde vel fortjent bedre vær enn det sluddregnet som fulgte oss i starten.
Heidi var kjentkvinne, eller i alle fall litt kjentkvinne og etter litt fremogtilbakekjøring fant vi stistarten.

I starten var det delvis tråkkede spor, og det gikk lett. Litt senere, på snaut 200 moh, der sti tar til høyre mot Seiersteinkollen mått vi gjøre jobben selv, og det blei litt av en jobb. Et og et skritt som sank dypt ned i tung våt snø. Langsomt og ubønnhørlig ble kreftene sugd ut av skrottene. Vi var rimelig fornøyde og klare for å ikke gå lenger når toppen omsider ble nådd.

Ikkeno rekordtempo nei.

Men skogen var eventyrlig. Snøtunge trær og en total stillhet. Et par gløtt i skydekket gjorde at om vi ikke fikk utsikt eller sol, så fikk vi i alle fall et bedre lys.

Bra treningsøkt! Toppen og utsikten må nok gjentas ved en annen anledning.