Framstadsæterfjellet og Stormyrhaugen. (05.09.2022)

Written by Erling (Erling Juul) GSM

Ascents Framstadsæterfjellet (793m) 05.09.2022 16:54
Framstadsæterfjellet Vest (789m) 05.09.2022 17:22
Stormyrhaugen (768m) 05.09.2022 17:35

Etter jobb på Jaren kjørte jeg opp i åsene på østsiden av Jaren og Gran. Første tur ble Framstadsæterfjellet hvor det skulle være en god sti helt til topps. Stien var grei nok den, men den gikk over en del myrer og det var veldig vått i terrenget. Jeg trodde det stort sett var tørt, men i dette området var det også en del vann i bekkene. Toppområdet var jo veldig flatt og jeg surret litt rundt for å prøve å finne den høyeste tua eller steinen, men kan ikke si jeg konkluderte. Varden er det fineste stedet der oppe.

Jeg gikk og hørte på podkaster på turen med mine nye airpods, og gikk i litt andre tanker på returen, så fikk svingt innom Stormyrhaugen også. Ute i terrenget var det enda våtere og ved retur til bilen var jeg kliss våt på føttene.

Bilen er kjørt i grøfta og det er to kilometer til Framstadsæterfjellet.
Varden på Framstadsæterfjellet.
Første kandidat til toppunkt på Framstadsæterfjellet.
Andre kandidat til toppunkt på Framstadæterfjellet.
Noen få meter fra Framstadsæterfjellet er denne installasjonen. Tok ikke bildet av selve toppunktet, det var ikke utsikt der heller.