Ti på topp Storskardfjellet og Tromsdalstinden. (25.08.2022)

Written by guen0062 (Brian Guennigsman) GSM

Ascents Skarsfjellet (843m) 25.08.2022
Tromsdalstinden (1,238m) 25.08.2022
Visits of other PBEs Tromsøs geografiske midtpunkt (554m) 25.08.2022

Været var fint og jeg gikk en liten timer tidlig fra jobb for å rekke å ta to ti på topp samme dagen. To med elsykkel til begynnelsen av stien opp til geografiske midtpunktet og gikk så fort jeg kunne oppover. Været var nydelig og det var varmt. Overaskende nok klarte jeg å komme helt opp til midtpunktet uten pause og derfra var det bare å gå mot storskardfjellet. Her var terrenget litt vanskeligere for føttene mine men om ikke så lenge var jeg også på toppen her. Plutselig endret været seg og jeg måtte ta på meg vindjakke. Ned mot tromsdalstiden ble det litt regnvær og turen videre var kaldt og vått. Endelig på toppen møt jeg en som har løpt opp. Vi pratet litt før jeg måtte ned igjen slik at jeg kunne sykle hjem før det ble mørkt. Hjemme var jeg fornøyd at to tur til var i boks.